Fixar och donar

Igår kom min käre sambo hem med en fin matta som hans farmor gjort till oss!



Jättefin och den passar perfekt framför vårt köksbord! :)

Igår startade vi även vårt krig mot bananflugorna! Jag har aldrig i mitt liv sett så många bananflugor tidigare. Det är helt galet och de är överallt. Om man dricker glögg och lämnar den framme en stund är hela koppen täckt av bananflugor! Vi slängde ut all sopsortering på balkongen och dammsög och sprejade med massa grejer. Det blev inte bättre så jag tog till dammsugaren och det hjälpte för en liten stund. I samma veva fick vi stopp i diskhon (båda två) = kaos.
För en stund sedan kom hyresvärden hit plus en karl till för att fixa och ja.. det tog en liten stund om man säger så men de var på glatt humör och skämtade om vart annat och sa att bastu och öl skulle hjälpa ikväll för att komma över detta trauma :) Det var trevligt med lite sällskap en stund iaf och jag hoppas att bananflugornas bas blev förstörd nu. Jag har kokat vatten och hällt det i slasken. Just nu verkar det som att de börjar ge upp. Hoppas att det fortsätter i den riktningen.

Annars måste jag säga att denna tid på året är ingenting för mig... konstant trött, less och vill ha vår och sommar istället. Att det ska vara så svårt att känna sig lika glad i själen nu som man kan göra på sommaren!

I ett tappert försök att pigga upp mig själv har jag nu gjort två försök till julgodis. Ett av dem är fudge och blir spännande att se om det blir så som det ska vara eller fudgesoppa eller stenhård kola. Alltid lika spännande och jag tror att jag har lyckats en gång i hela mitt liv.
Det luktar otroligt gott iaf :)



Fudge-kokning på gång :)

Just det! Förra fredagen bakade vi pepparkakor på hemmagjord pepparkaksdeg! Skulle aldrig komma på idén att köpa deg = dumheter när det är så lätt att göra själv! :)



Så här blev resultatet! Riktigt bra om jag får säga det själv och vi hade ett bra teamwork :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback