Ännu en intensiv och trevlig helg :)

Publicerat: 2012-05-07 | 15:49:13 i Allmänt
I helgen har jag jobbat och jobbat :) Det har varit konfirmation = fullt upp, men allt har gått väldigt bra och de var duktiga!
Lördag eftermiddag hann jag och min fästman med ett besök på vårmässan i Sundsvall. Den var mindre än vanligt tycker jag, men vi köpte hem lite gott som älgkorv (VÄLDIGT stark), två ostar och granbarrmarmelad. Jag var högt skeptisk till marmeladen, men med lite ost och gott bröd till tror jag att den kan fungera ändå :) Den är VÄLDIGT grön :) Vi lyxade även till det och åt älgburgare där på mässan, men jättrosa dressing ;)
Efter vårmässan åkte vi till Häggdånger där karlarna fick roa sig med att byta däck på min bil medan mamma lagade mat och jag babblade. Det blev en jättegod middag med lyxig cheesecake till efterrätt :)
Vi har haft det otroligt lyxigt denna helg gällande middagar för efter jobbet igår åkte vi till Frök för att hälsa på, byta däck på Klas bil och även där blev vi bjudna på jättegod middag! Lyxig helg minst sagt!

Nu har jag ensam tråkmåndag och har roat mig med att städa vårt kylskåp och skafferi. Minst sagt välbehövligt!! Känns bra att jag har gjort någon nytta idag!
Ikväll ska jag repa med JETZ (gospelkompbandet) och härnö brass inför konserten som är i Härnösands Missionskyrkan nu på lördag kl 18.30. :) Missa inte den! :)

Lite sent men ändå!

Publicerat: 2012-05-03 | 09:43:44 i Allmänt
I helgen åkte jag och Klas till Stockholm! Vi hade nämligen fått biljetter till Jesus Christ Superstar på Göta Lejon av mamma! Vi skulle såklart dit och se den tillsammans med mina föräldrar, men vi reste inte tillsamans då vi var lite sega på att beställa tågbiljetter i tid. Det fick bli buss ner för vår del.

Detta är då Klas egen tillverkade Aircondition-fångare! Det blåste helt seriöst iskallt och denna stoppade faktiskt upp det hela lite, men jag skyller fortfarande min förkylning på bussens aircondition....

Trots ett envist halsont hade jag en underbar helg med shopping, god mat och såklart musikalen! Jag grät såklart, men det förstod jag att jag skulle göra och den första kvarten hade jag svindel för vi satt så högt upp på otroligt lutande balkong, men vi såg otroligt bra så jag klagar inte. :)
Det här med "god mat" är en historia för sig. Jag säger ju att jag brukar klanta till det emellanåt och det lyckades jag minst sagt med i lördags. Vi hälsade på mamma och pappa på deras hotell och skulle ut och äta med dem. Jag skulle tvätta händerna inne på deras toalett och handduken att torka händerna på hängde ovanför toaletten. PLÖTSLIGT hände det som inte fick hända! Min förlovningsring åkte rätt ner i toaletten! Jag fick panik och handlade snabbt och dök ner med min hand i toaletten (ångest, jag som har sån bacillskräck!). Sedan tvättade jag händerna och ringern i kokhett vatten i ca 10 minuter innan jag kunde gå ut och berättade för de andra vad jag hade lyckats med. Roade mig sedan med att handsprita händer och ring ca 15 gånger!

Vi gick till en populär restaurang och jag beställde lax. Jag tyckte att den smakade konstigt och mamma undrade vadådå? hmm... ja... den smakar fisk.... Snacka om att jag idiotförklarar mig själv. Efter en stund kom jag fram till att den smakade sopor. Mamma och Klas smakade och Klas höll med om att den inte smakade som hans, men bara att den var lite torr. Servitrisen kom och undrade om allt smakade bra. Jag hade verkligen inte tänkt säga något, men så säger pappa att HON TYCKER FISKEN SMAKADE KONSTIGT. Servitrisen kollar på mig och frågar vänligt vad jag tyckte att det smakade. Jag insåg ju själv att säger jag fisk kommer hon tycka att jag är dum i huvudet så jag sa sopor. Inte om jag vet om det var så mkt smartare. Hon tog med sig den in i köket och kom sedan ut och sa att köksmästaren sa att det inte var något fel plus att jag hade ätit så pass mycket ändå... Men det var ju inte jag som hade ätit allt. Jag hade lämnat hälften, men provsmakarna tog ju några bitar också. Efter ett kort samtal kom vi fram till att jag var nojig över att bli matförgiftad och då lovade hon mig att jag inte skulle bli det. Jag kunde få hennes mobilnummer, facebook osv för att kunna kontakta henne om det skulle bli så men det fanns inte på kartan. Ja, jag säger ju det.... Jag fixade ju lite dramatik under middagen iaf!

Under middagen kvällen därpå efter Jesus Christ Superstar och vi hade gått Stockholm runt för att hitta restaurang kom nästa smarta uttalande! Mamma beställde in en halv karaff vin och jag skulle ju då dela den med henne och för att vara tydlig när det var min tur att säga vad jag ville dricka säger jag "Jag vill ha ett tomt glas vin". Jag fattade inte vad jag hade sagt först, men de andra började ju skratta så något knasigt var det. Jag menade ju ett tomt vinglas och jag skulle ju bara vara tydlig så jag inte fick ett extra glas med vin i. Ja, jag säger då det! Jag kände mig väldigt smart..... NOT! Men vi fick ju några skratt och det är ju bra :)

Nu ska jag fortsätta kurera min förkylning för i helgen är det konfirmation :)