Julgran?

Nu är min blivande man på väg ut i skogarna för att hitta en gran! Det ska bli ytterst intressant att se vilken typ av gran han kommer hem med särskilt med tanke på att han ska gå i en skog där det mest finns tall! Jag kommer dock ha några kriterier för att granen ska komma in i denna lägenhet:
1. Det är en gran
2. Den är rak
3. Den har barr
4. Den har täta fina grenar, inget spret eller att den ser typ naken ut!

Under denna tid ska jag kurera min hals, springa tvärsöver gatan och fika, åka till Häggdånger och hämta julgranspynt (pappa storhandlade för något år sedan när allt pynt kostade 1 kr på IKEA så det finns mängder med oanvända saker som vi får ta samt belysning!!) och självklart ska jag även öva orgel. Det är liksom lite fullt upp, men det känns okej!

Igår märkte nog Klas att det verkligen är en kantor han ska gifta sig med. Han satt med ett strålande glatt humör med datorn i knäet och kollade efter grejer till sin studio (dröm som blir sann där!), men så sätter jag igång och övar begravningsrepertoar på elpianot med orgelljud. Det blev otroligt dystert och i ett försök att ändå lyfta stämningen litee vände mig om efter ett tag och sa entusiastiskt/uppmuntrande "Jag ska bara riva av en till!" så satte jag igång och spelade "Air". Otroligt upplyftande (not), men ändå lite komiskt på något konstigt sätt.

Nä, nu ska jag fika! Kommer kanske en bild senare ikväll på granen eller vad det nu blir för något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback