Kuddfodral!

Jag har ju fått för mig att jag ska sy saker till nya lägenheten. Dagens projekt var kuddfodral. När vi väl har flyttat in kommer nästa projekt bli en enkel variant av hissgardin! :)

Här kommer före och efter bilder :)



Så rosa och fina, men nu när vi flyttar ihop har jag sagt att han inte ska behöva ha rosa överallt :) Jag har haft dessa kuddar i två år så jag är faktiskt lite less på dem.

Nu ser de ut så här:



Jag har sydde örngott till dem för jag är ganska övertygad om att jag skulle få nervösa sammanbrott av att försöka sy fast dragkedjor. Detta var också lite pillrigt och det tog ett långt tag innan jag vågade börja klippa i tyget. Jag har absolut inget somhelst tålamod till att mäta och kolla att det är samma mått överallt osv så jag kör på ögonmått, vilket jag egentligen inte tror att jag har. En utbildad sömerska skulle förmodligen skratta åt mina sömmar, men jag känner mig ganska nöjd ändå :)

Det blev några ganska perfekta stuvbitar över och jag försöker komma på vad jag ska göra med dem? Några förslag?

Kommentarer
Postat av: Kicki

Bordsdukar, bordsservetter/ tallriksunderlägg.

2011-06-19 @ 10:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback