Det blev lite semester!

Jag och Klas åkte till Hammarstrand i fredags och fick ett härligt feelgood-dygn med underbart väder och mycket frisk luft!



Här ser ni ett bevis på att jag faktiskt har stått på ett par skidor denna helg och det var väl ca 2 år sen sist! Inte världens bästa bild kanske, men kameran slog av sig hela tiden så.... men ändå! Totalt ointressant fakta är väl att jag höll på att bli galen på mössan! Hittade inte min egen så jag snodde en av mamma och den for upp precis hela tiden!
Jag ramlade ingenting (REKORD) och det kan kansek bero på att jag tog det säkra före det osäkra och satte mig på skidorna och låtsades att det var en kälke när jag klassade backarna som livsfarliga. Detta hände tre gånger under vår skidtur på 8,6 km :)



Denna utsikt hade vi när vi satt och fikade och hade kommit halvvägs under vår skidtur. Jättefint och jättehärligt!

Efter skidåkningen skulle vi pimpla (något som jag inte heller gjort på x antal år, men innan det fick vi vara med om en upplevelse! Nämligen att se detta:



630 älghorn! Kunde knappt tro mina ögon! Helt galet men häftigt!:)

Pimpelturen var inte så där jättehärlig för det blåste ganska kallt, men jag fick några fiskar och har lite fobi för att röra dem. En fisk lyckades jag skaka av från kroken och vid de andra tillfällena sprang jag iväg med dem till någon av de andra som var med. Kan dock tillägga att jag fick den största abborren, MEN min kusin som tog av den slängde den ganska nära mitt hål och den började sprattla och ha sig, vilket gjorde att jag flyttade på mig för det såg ut som att den tänkte hoppa på mig. Kaoset slutade med att den hoppade ner i hålet igen och jag kände mig som en sann djurvän. :)

Jag återkommer med mer händelser från helgen lite senare idag.


Kommentarer
Postat av: [email protected]

Nice horns

2012-06-15 @ 14:45:07
Postat av: Darius

Hello,



Please write me where you found so much moose horns? I sow in a picture. We make some product's from horn, so I search where I can by it? If you know telephone number or address - write me.



Best regads,

Darius

[email protected]

www.parakas.lt

Lithuania

2012-06-15 @ 14:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback