Gospel i mitt hjärta

Alltså, gospel är verkligen det bästa som finns och att få leda en egen gospelkör är något av det roligaste man kan göra. Jag tycker så otroligt mycket om min kör och de ger mig såååå mycket!
Igår hade vi gen.rep tillsammans med kompet inför kördagen i Granloholms kyrka denna söndag! Det ska bli så kul!  :)

 

Jag körde nog ganske hårt med dem igår. Var helt slut själv när jag kom hem :) Men såååå otroligt glad med ett härligt adrenalinpåslag! Vi jobbade mycket med att röra på kroppen samtidigt som man sjunger och att helt enkelt släppa att det ska vara så perfekt och bara ha roligt med varandra istället. Det blir så mycket mer levande då och de som kommer för att lyssna får ta emot så mycket mer energi och glädje :)

Det blev flera otroligt härliga upplevelser igår med fantastiska solister och en fantastisk kör som när de släppte på allt levererade något så fruktansvärt mycket och allt kändes magiskt!

 

Det kommer bli sååååå härligt på söndag så jag hoppas att alla som har möjlighet att komma och lyssna kl 18.00 kommer dit då och har en underbar gospelstund tillsammans med oss! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback