Trolldryck

I helgen träffade jag mest på massa förkylda människor. Åkte hem och hälsade på mamma och hon var jätteförkyld och i Hammarstrand hade de flesta hosta och var krassliga. För att nu försöka förhindra en förkylning (känt mig lite hängig idag) har jag nu gjort mig en trolldryck á la Klas. Den hjälpte mig förra gången när jag råkade dra på mig en förkylning.
Jag var väldigt skeptisk när jag skulle dricka den för första gången, men nu har jag vant mig.

Det ser väl gott ut? :) Den innehåller riven ingefära och vitlöksklyftor och för att klara av att dricka den har jag pressat i massa citron. Man vill dock undvika folk under ett par dagar efter att ha druckit denna dryck för man luktar inte så mysigt, men om den kan lindra eller till och med förhindra förkyldning tycker då jag att det är värt det.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Äter du upp bitarna också??!

2011-03-16 @ 18:12:02
Postat av: Sanna

Japp och jag tuggar dem noga! :) Det brukar bränna härligt :)

2011-03-16 @ 21:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback