På tiden!

Nu är det dags för ett blogginlägg! Det har gått lång tid sedan sist och jag ska försöka sammanfatta denna tid i ord och några bilder!
Jag var ledig i påsk och det var välbehövligt!
Jag har dock börjat en typ av diet som ska hjälpa mig att bli av med min pollenallergi/värk. Jag får inte äta mjölk/mjölprodukter, inget socker, ärtor, selleri, hallon, banan, apelsin, pasta, potatis, nötter, spenat. Jag FÅR äta fisk/skaldjur, fågel, böner, långkornigt ris, quinoa, havre och sojaprodukter och frukter och grönsaker förutom de som jag nämnde här ovan.
Detta ska alltså hjälpa min kropp att göra sig av med alla gifter och för att skynda på detta dricker jag ett vråläckligt pulver som jag borde få medalj för varje gång jag lyckas svälja. HUVVA! Men det går bättre och bättre för varje gång så länge jag inte andas ut  genom näsan.

Samma dag som jag började den där dieten åkte jag en sväng till lägenheten och såg att min Lyckliga Lotta såg djupt deprimerad, näst intill död ut! Katastrof!
Efter den härliga eftermiddagen kom jag hem till Klas och där stod det en överraskning till mig på bordet. :) Underbart! :) Jag har världens bästa pojkvän :)

 

Några dagar senare gav vi oss ut på fornminnespromenad i Häggdånger. Vi skulle hitta ett gravfält. Så här såg kartan ut!

 

Jag fattade absolut ingenting av den, så jag följde mest bara efter och kände mig nyttig som var ute och gick!  Men vi hittade!! Eller ja Klas hittade! :) Vi fick mycket motion den dagen för när vi skulle hämta bilen var vi utelåsta av min käre bror och fick ta cyklarna bort till mejeriet där ost skulle inhandlas. Jag kunde såklart inte smaka... mjölkprodukter som sagt...

Vi hade en lugn och trevlig valborg i häggdånger. Så här såg min efterrrätt ut medan de andra åt vitchokladtårta med passionsfrukt!!!

De åt grillat och potatisgratäng med bearnaisesås till middag, medan jag åt en bit grillad lax (den var god!!!) och sallad. Jag ska egentligen inte klaga så mycket. Det är lite intressant också att försöka komma på massa tänkbara maträtter som jag kan äta. Snacka om att typ ALLT innehåller socker! Galet! Imorgon har jag klarat en vecka och jag hoppas bara att jag ska känna mig piggare snart och inte behöver vara hungrig hela tiden.

Nu blev det ett långt inlägg, Om någon orkar läsa allt detta gör den personen det bra! :)

Kommentarer
Postat av: Isa

Jag har läst alltihopa! Å jag tycker det är jättespännande, för jag har själv funderat länge på att utesluta mjölkprodukter ur min kost. Inte pga nån specifik allergi eller värk, men bara för att jag känner att min kropp inte mår så bra av det samt att jag har väldigt länge varit slemmig i halsen. Många jag pratat med tror att det kan va mjölkprodukter. Jag är superimpad av din beslutsamhet och uthållighet att klara dieterna! Å det finns ju faktiskt många bra alternativ. Men ost alltså, hur ska jag kunna leva utan ost? Det finns ju iofs laktosfri fetaost och veganska ostar i hälsokostbutiker ("Sheese" tror jag den heter). Tror det finns mkt spännande produkter på ekodirekt.se och fina recept finns på KungMarkattas hemsida http://kungmarkatta.se/default.asp?id=3.

Kolla även in www.biofood.se där du kan beställa mkt mjöl/mjölkfritt + att det är ekologisk och bra mat. Tack för hur du just inspirerade mig! Lycka till! /Isa

2011-06-12 @ 11:36:09
Postat av: Sanna

Det är du som ska ha tack! Du inspirerade mig nu! :) Tack för tipsen jag ska kolla upp dem! Som det är nu får jag iaf äta laktosfritt och det är väldigt lättsamt efter som de flesta mjölkprodukter finns som laktosfritt nuförtiden. Hade nog varit jobbigare att utesluta mjölkprodukter en längre tid an 14 dagar för mig. Havremjölk var inte min grej :)



Lycka till du med och tack för att du skrev! :)

kram

2011-06-12 @ 13:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback