Allhelgona

Idag har jag haft en skön ledig dag = Helt underbart! Vädret har jag inget positivt att säga något om, men jag har tagit mig ut en sväng iaf. Vi åkte till Häggdånger för några ärenden, bland annat att åka till kyrkogården. Det är ju som sagt allhelgona denna helg och varje allhelgona under de senaste 19 åren har jag åkt till just den kyrkogården för att tända ett ljus på Mias grav. Mia var min bästa vän som dog när hon var endast 5 år och jag var ett år äldre än henne. Det var tungt att mista en vän, men samtidigt gav det mig en övertygelse om att det måste finnas någonting efter döden. Mitt sista minne tillsammans med henne var i Häggdångers kyrka. Vi stod framme vid altaret iklädda lucialinnen och änglavingar medan hennes pappa sjöng psalmen 333 (änglarna sjunger i himlen). Jag visste inte då att några månader senare skulle Mia vara en ängel på riktigt. Hon har alltid funnits med mig i tanken och jag skrev en text för några år sedan till henne som heter Guardian Angel. Nu har Klas gjort en melodi till den texten så äntligen har jag en sång till Mia.

Känns extra skönt att vi har bjudit hit en bäste vän på middag ikväll. Det är t.o.m hans födelsedag så jag har bakat lite nu :) Vi har en jämn arbetsfördelning inför denna middag som vi tänker bjuda honom på. Klas gör förrätten, vi hjälps åt med huvudrätten och jag har precis gjort efterrätten.



En special kladdkaka med härlig vitchoklad glasyr :) Hittade detta receptet för flera år sedan, men har inte gjort den på ett tag. Kände att det var dags nu :)

Imorgon jobbar jag och efter jobbet ska jag åka till mormors grav för att tända ett ljus. Efter det blir det middag med släkt i Häggdånger.

Tycker det är fint med en helg då man får tänka lite extra på dem man saknar och tända ljus för dem. Nog för att jag tänker på dem väldigt ofta och tänder mycket ljus, men ändå.. Det är något särskilt med Allhelgona som jag känner att jag behöver.

Kommentarer
Postat av: Tomas

middagen va kanon!! vill bara säga ett stort tack igen!! :-)

2011-11-17 @ 15:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback