Gräsänka

Jag vet inte om man kan kallas för gräsänka om man inte är gift, men min sambo befinner sig på annan ort för spelning och jag betraktar mig i allrahögsta grad som gräsänka = TRÅKIGT!!!! Särskilt när jag är ledig från jobbet, men what to do?
Jo, jag tog bilen och begav mig hela vägen till Häggdånger! Min bror är hemma på lov så hela familjen var samlad. Jag har roat mig med att baka tilsammans med mamma och snart ska jag sova i "mitt" rum som jag inte har sovit i på två år, spännande! eller kanske inte spännande, men betydligt roligare än att sitta ensam hemma...

Mamma har lekt lite med sin kamera så idag har jag några bilder att bjuda på. Lite ego kanske eftersom jag är med på några av dem (dock inte frivilligt!! )Hade en kli-attack i ögat alldeles innan kameran dök upp så sminket hamnade lite här och där istället för att behålla sin plats vid ögat.



Denna koncentration är inte att leka med! Ny kaksort dessutom!



Visst är den fin?! :) Vit chokladform = ett himla pillrande och pysslade och penslande, men det gick ju bra! Fyllningen består bland annat av lingon och jag har ju lite svårt för beska smaker, men tillsammans med den söta chokladen blev detta riktigt gott och jag älskar ju färgen så den väger upp det hela! :) Ska dock prova att göra en annan variant av denna till jul, då den ska innehålla fudgefyllning! Det tror jag stenhårt på!



För att ni nu ska få den perfekta uppfattningen om hur LITEN detta bakverk är bjuder jag på en bild av mig och den tillsammans. Se så pyttepyttelitet :) Alldeles lagomt dock. Jag bakade minimuffins också som blev jättegulliga, men ingen bild på dem. Tror att min nya grej ska bli att göra allting smått! Mycket roligare och mer pillrigt då... Jag undrar om pillrigt är ett ord egentligen....

Nä, nu får det var nog för ikväll. Dags för en liten hårkur, bråka med Prince som jag har tvångslagt i min säng (han fick ett infall när jag var som mest koncentrerad med kakorna och började vässa klorna mot mitt ben. Fattar inte vad han har emot mig...) och sedan somna till något grymt ointressant tv-program!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback