Har hamnat i ett mönster tror jag bestämt!

Av någon anledning verkar måndagar vara den dagen då jag får för mig att blogga. Det är kanske inte så konstigt egentligen med tanke på att det oftast är då jag är ledig och inte har så där jättemycket att göra! Jag har haft en seg och ledig dag. Min tanke var att vara på bra humör och njuta av min ledighet, men det körde ihop sig ett tag. Jag får dock skylla mig själv som kollar jobbmailen hemifrån på min lediga dag.... Jaja, jag har iaf lyckats mota bort mina funderingar genom städterapi. Det är ju ändå en ganska bra egenskap att jag börjar städa när jag blir stressad eller orolig. När jag städar har jag ju inte tid att fundera på massa annat utan jag måste vara helt och hållet i nuet och det är bra! Jag har suttit i soffan framför datorna och drömt mig bort också :) POSITIVA drömmar som jag fokuserar på att de ska gå i uppfyllelse. :)



En härlig wok med thailänsk touch :) Hur god somhelst! :) Nu är det bara bulgurn som ska bli klar :) NU är den klar, men alldeles för varm så jag väntar lite och fortsätter med mitt lilla blogginlägg!

I helgen fick min älskade sambo för sig att baka :)



Det blev två sorters bröd och hur gott somhelst! Väldigt lyxigt med hemmabakat bröd till frukost!

Mina gardiner till sovrummet har kommit och jag ljög tydligen i tidigare blogginlägg då jag råkade ladda upp bild på kuddtyget istället för gardinerna, ajaj. Men här kommer gardinerna :)



Än så länge ligger de under en stol och väntar på att få sättas upp, men jag väntar till fredag då jag drar igång med adventsfixandet! Ska bli så kul och jag kan inte tänka mig bättre tidsfördriv då jag ändå är ensam hemma!

Annars har det varit en händelserik helg med bowling och middag tillsammans med familjen. Jag är mkt bättre på bowling om det är på Wii. Verkligheten var inte riktigt min grej.... Men det var kul ändå :)
Lördagen tillbringade jag i Sundsvall med Marching for life! En underbar konsert som alla borde få uppleva! Efter det körde jag tillbaka till härnösand. Typ världens läskigaste bilresa då jag knappt såg någonting pga dålig sikt och monster snöflingor som syntes otroligt bra när jag körde, men inte ett spår av dem när jag klev ur bilen. Det blev ett snabb klädbyte hemma och sedan raka vägen till Metropol för att lyssna på We are She. Jättebra!! :) Som alltid :) Efter det tillbringades kvällen med massa trevligt folk och söndagen spenderades i soffan tillsammans med sambo, julmust och filmer. Mys!

NU ska jag äta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback