Lussekatter special!

Nu sitter jag här i soffan och bara myser! Det doftar ljuvligt i lägenheten efter lussekattsbakning :) Det är första gången som jag bakar lussekatter själv. Brukar alltid göra det tillsammans med mamma annars, men nu när jag är sambo och allt så kände jag att det var dags att prova själv = vuxenpoäng!
Det är alltid lite special med våra lussekatter tack vare min uppfinniingsrika mamma. Jag vägrade äta russin när jag var liten (det håller i sig fortfarande) och pga det kunde jag ju inte äta lussekatter heller. Då kom mamma på den briljanta idén att byta ut russin mot choklad! Det är tusen gånger godare enligt mig, men många konservativa som tycker jättemycket om russin brukar inte uppskatta detta lika mycket som jag. Men jag accepterar er åsikt!



I väntan på ugnen :) som sagt, CHOKLAD :)



Detta var den enda lussekatten som såg någorlunda bra ut när den kom ut från ugnen. Resten ser lite ut som hej kom och hjälp mig! Jag vet inte vad som hände! De var jättefina när jag formade dem, men efter jäsning nr 2 såg det inte lika bra ut längre... Men det gör inte så mycket. Det är ju hemmagjort och då får det se ut lite hursomhelt. Det är ju min tolkning av detta bakverk :)

Nu ska jag prova en av de fulaste tillsammans med ett glas mjölk! Hoppas att de är goda, men hur kan de vara annat när det är choklad inblandat? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback