Broccoli är grejen

Idag har jag bara vilat och tagit det lugnt efter en supersnabb städning så köket såg ut som vanligt igen efter kräftskivan (inget vi prioriterade igår då det var så vackert väder) :)
Klas repar större delen av denna dag så jag har lagat mat för en gångs skull!
Tänkte dela med mig av världens enklaste recept på supergod broccolipasatsås :)

broccoli 200 g
2,5 dl grädde
salt peppar
1 dl ost

koka broccoli i 13 minuter
slå av vatten häll på grädde koka 10 min, salt peppar rör i ost. Eftersom vi älskar vitlök här hemma brukar jag pressa i en stor vitlöksklyfta också. Som sagt hur enkelt somhelst och hur gott somhelst! :) Broccoli hör till en av mina favoriter!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback