Det här med att spara pengar!

De senaste månaderna när lönen har kommit in har jag blivit såååå motiverad att försöka spara. Den här månaden var jag relativt duktig, men det blev t.ex ett frisörbesök och sånt kan ju kosta en del, uppenbarligen! Fick en liten chock..
 
Iaf, idag bestämde jag mig för att jag ska spara duktigt denna månad = inte shoppa kläder osv. Jag gick ner på stan och det första jag ser är ett par skor som jag blev kär i direkt! Men, jag gick såklart förbi dem, även om jag hann påbörja min övertygelse om att skor BEHÖVER jag FAKTISKT.
 
Gick runt en sväng på marknaden och såg massa fina kläder som jag mycket väl kunde tänka mig att köpa. Billigt dessutom! Det tog alltså ca en timme innan jag blev fruktansvärt uttråkad på det här med sparande!
Mina klassiska tankar började dessutom smyga sig på "om några år passar det inte att klä sig så här längre, eller tänk när jag är 80 och kanske ångrar att jag inte hade mer av den där klädstilen" osv osv osv. Fanns inget annat alternativ än att gå hem. Så här sitter jag nu och kollar på Vänner med två påsar bredvid mig, MEN det är födelsedagspresenter så de räknas inte som shopping.
Jag vill bara komma fram till att JAG HAR VARIT DUKTIG IDAG! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback