Slut på semestern...

Ja, nu har jag haft slut på semestern ett bra tag, men jag kan ju egentligen inte klaga då jobbet startade med att jag fick åka påStockholm gospelfestival! :) Otroligt intensivt och givande! Vi fick flera för oss nya låtar som jag kommer fortsätta att använda.
 
Innan jag började jobba hann vi med detta:
 
En liten kräftskiva! Jag älskar kräftor!
Samma dag hade vi hittat några kantareller i skogen så jag gjorde en Västerbottenostpaj med kantareller. Lyxigt värre och den blev riktigt bra så här kommer receptet :)
 
Pajdeg:
  • 200 gram vetemjöl (ca 3,3 dl)
  • 125 gram smör
  • 2 msk vatten

ja, ni fattar, blanda ihop och tryck ut till en botten i en pajform. Förgrädda pajskalet i 10 minuter i 200 grader!

Under tiden passar man på att vispa ihop:

  • 4 ägg
  • 2,5 dl mjölk eller grädde
  • 3 dl riven västerbottenost
  • salt
  • svartpeppar
(jag la i kantarellerna sist av allt)
Häll över detta i det färdiga pajskalet och grädda i 180 grader i ca 45-50 minuter :)
 
 
Det var allt för idag! Känns bra att ha receptet här på bloggen för då har jag koll på vart jag har det :)
 
Nu blev jag hungrig! Dags för tunnbröd med lite strömming på tror jag bestämt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback