Maria-dagen

Igår var det Maria-dagen = Jag hade namnsdag igen :) Maria är ju ett rätt vanligt namn så både mamma och grannfrun hemma i häggdånger hade namnsdag med mig igår. Mormor hette också Maria i andra namn. Jag kommer så väl ihåg Maria-dagen för ett antal år sedan när jag bodde hemma och kom hem från skolan. Då satt mamma och mormor där i vardagsrummet och hade dukat fint med vitt porslin, fina servetter, fikabröd och vid min plats låg några presenter. Mormor hade stickat en mössa och ett par vantar till mig som hon var så stolt över och jag blev så glad! Det blev en otroligt mysig eftermiddag som jag aldrig kommer att glömma.

Igår firade jag min namnsdag genom att fika på Charm. Jag har inga somhelst problem med att fika ute själv. Igår var det helt underbart dessutom! Jag hade med mig en tidning och satt vid ett fönsterbord så jag hade sol på mig hela tiden! :)
Mamma ringde mig och sa att hon skulle bli bjuden på middag på IKEA som namnsdagspresent av pappa och jag hade en liten lucka just då så jag hann precis dit för att hinna äta tillsammans med dem! :) Det var trevligt! :) Vi fick många lotter av pappa, men jag vann endast 10 kr.
I helgen ska jag till Ö-vik och sjunga på dop och då ska både mamma och grannfrun men så då ska vi fira vår namnsdag tillsammans i efterskott. :) Blir mysigt med en liten tripp till Övik! :)

NUUUUUUUUUUUUUUU fungerar min bil igen :)



Tar med en tulpanbild från förra årets Maria-dag bara för att :) Nu ska jag fundera ut dagens klädsel. Igår fick jag mycket beröm för mina kläder. "Du lyser upp hela rummet när du kommer in". Väldigt snällt sagt och det gör mig så glad :) Jag hade på mig en rosa kjol och en vit spetströja :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback