Namnsdag!

Jag har haft en väldigt skön vilohelg! I fredags var jag på musikcafé i Östanö och fick bland annat höra några nya låtar av Noratrion! Hur bra somhelst och hela kvällen var väldigt trevlig. :)

Vi fick även förlovningspresenter av svärföräldrarna! :)


Denna otroligt snygga lampa som passar perfekt till vårt färtema (svart & vitt) i ett av våra fönster! :) Vi fick även en liten fin bok med kärlekscitat. :)

Idag är det Evelina-dagen, vilket betyder att JAG har namnsdag! Jag tror att jag har nämnt det på bloggen tidigare också att vi firar namnsdagar i min familj. :) Alltså att man får någon present och fika på säng. :) Eftersom min fästman är något av det tröttaste som finns på morgonen visste jag att jag inte kunde räkna med frukost på säng så jag tog saken i egna händer, klev upp och bakade en kladdkaka, fixade iordning frukost och gick in till en djupt sovande fästman och sjöng "Med en enkel tulipan på bemärkelsedan jag har den äran jag har den äran att gratulera MIG SJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLV!" Det blev väldigt uppskattat efter ett tag när han väl hade vaknat. :)

Mamma, pappa, Zacke och Jonas har varit här på namnsdagsfika :)




Jag bjöd på denna kladdkaka! Eller kladd och kladd.... Den var TORR och mer som en vanlig chokladkaka =/ Jag har tydligen inte bakat kladdkaka sedan vi flyttade hit och visste inte att vi har en SUPERUGN där man inte ska ha inne saker särskilt länge så nu vet jag det, men den gick att äta ändå. Lite typiskt bara... Jag brukar vara bra på att baka och kladdkaka ska ju typ inte gå att misslyckas med!


Jag fick denna bröllopstidning och några lotter! Vann 60 kr sammanlagt så nu kan jag shoppa ett par strumpbyxor eller något! Jag fick även en liten vegetarisk kokbok, en snygg ögonskugga och det farligaste av farligaste = RABATTKUPONGER PÅ BIRSTA CITY! Ett STOOOOOOOOOOORT problem i detta är att dessa går ut den 24:e februari!!!! HUR ska det då gå med mitt klädköpförbud??? Jag går ju back om jag väntar med att köpa kläder i mars när inte kupongerna gäller! Hmmmm... jag måste klura ut en lösning på detta grymt allvarliga problem.... Jag kanske kan ge mig tillåtelse att köpa kläder en gång i februari om jag hittar något som jag VERKLIGEN behöver och sedan ge mig en straffmånad i mars? Kan gå!

Jag fick en jättefin blomma av min älskling också i en fin vit kruka som det står LOVE på :) Den var tydligen även "Tant-godkänd". :)

Nu ska jag lägga mig på soffan och bläddra i bröllopstidningen och invänta middag :) Vi ska prova något recept från den nya kokboken :) Sedan blir det myskväll med Wallander :)


Kommentarer
Postat av: Kicki

Men du, bokrean börjar ju den 22 februari - du kan alltså fynda böcker istället för kläder för presentkorten ;)

2012-02-13 @ 09:12:59
Postat av: Sanna

Sant! MEN problemet är att det är rabattkupinger till typ alla affärer på birsta, alltså tex 30% på vila, ta tre baetala för två på bikbok osv :)

2012-02-13 @ 11:31:33
Postat av: Kicki

Attans.. Hmm, då får du köpa presenter och julklappar nu redan till nära och kära, och lägga undan ;-) Tänk vad mycket pengar du har över och kan köpa kläder för i november och december då :D

2012-02-13 @ 14:30:45
Postat av: Sanna

hahahaha där har vi lösningen! :)

2012-02-13 @ 14:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback