1/1 2012

Äntligen har tiden hunnit ikapp mig! Jag har redan haft 2012 i ett år! Jag vet inte varför jag har haft så svårt att komma ihåg att det har varit 2011, men alltför många gånger under förra året råkade jag skriva eller säga att det var 2012.

Kvällen spenderades på Hornöberget där det var rocksalong med The Scramblers :) Jättegod mat och underbar underhållning! Jag säger bara det att om ni inte har varit där och upplevt The Scramblers rocksalonger så ta chansen och gör det i mars när det är dags igen! Annars missar ni något!!

För första gången i mitt liv åt jag pilgrimsmusslor och jag gillar det klart mycket bättre än sånna där små blå klumpar som serveras ibland när det ska ätas musslor!
En av kvällens höjdpunkter var servitrisen som uppenbarligen hade svårt för personer som helst inte äter kött utan hellre vill ha ett vegetariskt eller fiskalternativ! :) Jag ville skona min mage igår och var kanske lite besvärlig som ville undvika kött, men det var ju faktiskt nyårsafton så jag tyckte att den förtjänade en smärtfri kväll. Iaf, när förrätten serverades kom hon och sa "här kommer ett köttfritt alternativ", ställde ner tallriken och försvann. Det låg parmaskinka på min tallrik så när hon kom tillbaka sa jag "Det här är inte köttfritt". Hon kollade lite smått irriterande på mig och sa "Det är skinka". Jag bad om att få musslor istället och hon såg inte överlycklig ut direkt... När hon sedan kom in med huvudrätten sa hon "Här kommer det köttfria" och ställde ner en jättefin tallrik med fisk och kantarellsås framför mig (hur gott somhelst) sedan ställde hon ner nästa tallrik till personen mitt emot mig och sa "Ja, du är ju normal" (han åt kött). Hahaha jag kände mig inte så där jätteomtyckt. Himla tur att jag inte gick på diet iaf. Då hade hon nog blivit vansinnig.

Vid själva tolvslaget åkte vi bil, men det gjorde inte så mycket. Vi fick se väldigt många fyrverkerier när vi kom in i Härnösand och det var fint :)
Hemma hos oss hade Zacke fullt upp med att tända alla ljus och hälla upp chips. Jag hade gått igenom allt med honom under dagen och han gjorde ett strålande jobb som kom ihåg att tända alla ljusen (de var inte få direkt). Kändes lite speciellt att komma på fest hemma hos en själv :)

Vi la oss kl 6 imorse så jag är lite trött nu, men svårt att sova. Jag lär nog somna när det är Ivanhoe. :) Min älskade fästman sover tungt på soffan :) Han är verkligen världens snyggaste och jag är så lycklig som har honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback