Det här med köpstopp

Igår var jag fast besluten att jag skulle ha ett köpstopp hela februari när det gäller kläder. För jag har nog egentligen hur mycket kläder somhelst bara det att kaoset i den fruktansvärt lilla garderoben gör att jag inte ser vad jag har för kläder, så om jag gör en rensning/städning där kommer jag säkert hitta massa plagg som jag inte har haft på ett tag och då kommer de kännas som nya igen. Igårkväll när jag berättade för Klas att jag inte ska köpa kläder såg det kanske inte ut så där överdrivet mycket som att han trodde på mig, me det ska gå! Jag har ju valt den kortaste månaden på hela året! Typiskt att det ska vara skottår....
Men iaf så trodde jag nog lite halvt att det var februari igår och hade ju planerat att besöka Birsta idag efter begravningsspelandet och genast kändes det här med att inte köpa kläder som en fruktansvärt tråkig idé! MEN jag kom på att det fortfarande är januari så jag kunde andas ut!

Det gick riktigt bra att spela idag, men efter mormors begravning har jag fruktansvärt svårt att sluta tänka på hennes begravning när jag spelar på begravningar så jag har ett känslomässigt kaos under tiden jag är där och efteråt känner jag mig så tom och trött och vill bara åka hem till mormor och fika med henne....

Jag åkte till Birsta och gick raka vägen till min "terapi" där = blomsterkylen inne på buketten! Jag kan stå där hur längesomhelst och bara andas in alla härliga dofter och sedan känner jag mig lugn igen! Köpte med mig tre vita liljor hem!

Gick förbi pressbyrån och såg till min glädje:


Ett nytt nummer har kommit ut! Den köpte jag direkt och den hade jag fått köpa även om jag hade haft klädköpstopp! Denna ska jag strax lägga mig ner och bläddra i och se om jag kan få några nya idéer! Det här med brudklänning kommer bli världens beslutsångest. Kan man inte ha ca tio klädombyten under den dagen? Två i kyrkan och resten under festen! Skulle vara enklare!

Iaf, sedan gick jag runt, runt och såg ett trevligt plagg med härligt tyg inne på Indiska som gjorde mig glad på lååååååångt avstånd!

Jag blev lika glad när jag såg denna klänning/tunika på nära håll så jag tog med mig den till en provhytt och testade! Underbar! OCH plötsligt hörde jag en röst som sa "Köp mig! Köp mig!" Helt seriöst! Insåg ganska snabbt att det var en tjej i provhytten intill som sa så om plagget hon provade, men jag kan ju inte vara 100% säker. Det kan ha varit klänningen! Jag köpte den!

Fortsatte min vandring och hittade mitt andra och sista plagg för dagen!


Underbar tunika med genomskinligt tyg i ryggen! Finns på Gina Tricot! Lite otippat jag köper massa blått helt plötsligt för denna fanns faktiskt även i rosa, men jag tänkte ha den till rosa jeans och även till mina slitna jeansshorts när det blir lite mer vårigt :)

ALLA affärer hade massa nya vårkläder och jag hittade så mycket jag ville ha, men fr.o.m 1 februari ska jag SOM SAGT inte köpa ett enda plagg (till mig själv)(Undra om Klas skulle uppskatta om jag köper en klänning till honom?....)! Jag ska även försöka att inte köpa några inredningsgrejer heller, men det borde jag klara för jag ska inte göra om i inredningen här hemma förrän april :)

Nu ska jag läsa bröllopstidning och sedan ska jag tydligen på revy fick jag precis veta av min blivande make :)

Kommentarer
Postat av: Kicki

Det där fixar du galant! :)

Det handlar ju som sagt bara om 29 dagar, lätt som en plätt :D

2012-01-27 @ 18:21:40
Postat av: Sanna

Tusen tack för stödet :) Ja om jag klarade dieten förra våren borde jag klara detta tycker jag!

2012-01-27 @ 18:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback