Nu ska glada julen ut ut ut!

Jätteroligt att se att så många läste min blogg igår trots att jag inte har bloggat på en vecka!
Jag har haft fullt upp :) Bland annat varit på en otroligt lärorik och givande fortbildning på Gålsjöbruk! Mitt självförtroende fick sig en liten knuff i rätt riktning när jag vågade utmana mig själv! Otroligt härligt! :)

Idag har jag städat ut julen! Nästan värre än att städa in julen! Vi har ju haft både en vit plastgran och en riktig gran. Idag har jag kommit fram till att jag föredrar plast! Nog för att det var en kamp att få ner den för trappen till förrådet och en rejäl brottningsmatch innan jag hade fått in den i vårt överfulla förråd, men att få ut den riktiga granen på balkongen var egentligen inte så jobbigt som jag trodde att det skulle vara, men det barrade ju som bara den!! När jag väl skulle dammsuga upp alla barr blev dammsugarpåsen mer än överfull och ville inte samarbeta mer med mig. Det slutade med att jag fick ta fram gammal hederlig sop och sopskyffel eftersom vi inte hade några dammsugarpåsar hemma... Jättekul... Jag gav upp efter ett tag så det ligger fortfarande barr lite här och där, men det skulle det nog göra även om dammsugaren hade överlevt... brukar ju vara så :)



Framtill april kommer vi ha en inredning som går i svart och vitt :) Detta för att min fästman inte ska behöva leva i puttinutt romantisk inredning hur länge somhelst utan bara från april. Nu tycker jag själv att det är ganska manligt inrett här. Får väl se om han håller med :) Jag måste dock en sväng på stan imorgon och hitta några kuddfodral som är vita och helst med någon svart text eller motiv på :) Skulle passa perfekt i soffan och jag borde verkligen försöka sy min vita spetsgardiner till sovrummet! :)



Den här fina skålen (och mycket mer) fick vi av Klas farmor i förlovningspresent! Den passar perfekt på vårt vitrinskåp under tv:n :) Ni kan även skymta en fin överraskning som jag fick av min älskade fästman förra lördagen efter jag hade jobbat :) Ett vackert hjärta i vitt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback