Hur gör man?!

Nä nu börjar jag få nog!

Jag minns inte när jag sov mer än 6 timmar senast. Visst man ska väl klara sig på att sova 6 timmar, men jag klarar det uppenbarligen inte! Jag måste iaf få en natt då jag får sova ut i åtminstone 8 timmar.
Jag är så sjukt trött under dagarna nu och extremt känslosam/lättirriterad så jag vet inte vart jag ska ta vägen. HATAR att vara så här! När jag väl har vaknat är det omöjligt att somna om. Upptäcker ju dessutom själv till mig förfäran hur jag kan sitta och jäspa när jag umgås med folk och jag orkar knappt engagera mig och fixa saker längre. Jag hade kunnat styrt upp ännu större födelsedagsfirande igår, men orken och energin till den var som bortblåst, så jag bjöd endast hit de närmaste....... och idag har jag lite dåligt samvete för det........

Vad ska jag ta mig till? Tips mottages så gärna för det här går inte!

Idag måste jag dessutom öva en massa och ni kan ju gissa hur bra det går när man är som en zombi?

Kommentarer
Postat av: Em

Kan det vara allergi? (isf finns piller på Apo)

Kanske är det midsommaren? (köp mörkläggningsgardin)

Kanske är det stress? (kör 2-3 korta mindfulnesspass varje dag)



KRAM

2012-06-12 @ 08:07:54
Postat av: Sanna

allergi borde det inte vara för den brukar jag sova av och fick en spruta igår som ska fungera nu mot allergin.

Mörkläggningsgardin behövs verkligen men att komma till skott och köpa en sån!

Stress kan också vara troligt (eller efterreaktionsstress kanske) men jag är sååååå dålig på mindfullness =/ skäms på mig!

2012-06-12 @ 08:20:03
Postat av: Gunnela

Sanna du måste varva ner innan du går till sängs, ingen tv i sovrummet, ät inte innan du ska sova, köp avslappnings cd på Apoteket, drick nå't rogivande the, ha svalt i sovrummet och mörkt.

Lycka till

2012-06-12 @ 14:58:50
Postat av: Emma

Har du inte märkt allergin så förut, så är det nog inte den. (men många kan ha bekymmer av det) Och vi hade tur - det fanns redan en mörkläggningsrullgardin i två av rummen när vi flyttade in.



Inte skämmas för att du är dålig på mindfulness - Det är ju skitsvårt innan man får rutin. Det är verkligen något man behöver lära sig och hålla aktuellt! :-)



Finns en vacker liten bok med en cd-skiva med övningar till som heter "Mindfulness - steg för steg". Den kanske kan vara något att köpa eller låna? Har du I-Phone, så finns det appar också. Annars kan man ju göra sån där naturlig mindfulness, söka upp någon plats i naturen, havet, älven, en plats som plockar ner en till här och nu. Det kan både läka och lugna. Och om inget hjälper kan man ju fuska också, med naturläkemedel, johannesört?



Önskar dig sömn Sanna!

2012-06-13 @ 08:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback