8 kanske är något av ett lyckonummer?

Ojojoj, vilken dag och kväll jag hade igår! Det hanns med väldigt mycket bland annat en skidtur på 8 km med fikapaus efter halva. Jag är alltid lte halvt skräckslagen när vi åker det där spåret för jag vet att det finns två mördarbackar och nu när det var ganska packat och hård snö var jag lite extra nervös att jag skulle slå ihjäl mig eller något. När den första mördarbacken kom tog jag av mig skidorna och gick! Men när den andra kom gick jag först ur spår och plogade, och när halva var avklarad ropade de andra att jag skulle ställa mig i spåret för nu var det lugnt! Jag varväldigt skeptisk, men gjorde som de sa och SHIT jag flög i väg i världens fart, fick panik, det kom ett litet gupp, jag tappade balansen, skek och gjorde världens vurpa (men en ganska graciös sådan!) Efter det där fick jag något typ av storhetsvansinne och tog nästa backe i spåret. Jag ångrade mig ganska snabbt och jag blev alldeles tårögd för att det gick så fort, MEN jag höll mig på benen och kändemig ganska höftig. Mitt smeknamn blev kanonkulan resten av skidturen.

Nu till varför 8 kanske är något av ett lyckonummer för mig? Vi var nämligen iväg på bingo och det har jag nog inte varit på under de senaste 15 åren. Det var väldigt trevligt med massa folk och vi sänkte väl medelåldern något :) Jag var nära att vinna flera gånger och blev nervös över hur det skulle låta om jag måste ropa bingo. PRECIS efter pausen satt jag med ett ifrån ganska länge och då kom 23!! = JAG FICK BINGO! Mitt rop blev typ så här "O O O BINGO! Jag! Hallå!" Vann 300 kr!



Vi testade loika symboler när vi spelade. :) Det var dock när jag använde duttpennan som jag vann! :)

När vi sedan kom grannen upp och gav mig en väska full med noter. När jag öppnade den såg jag att det var orginalnoter! Alltså en hel väska! Snacka om tur och jag fick ta allihopa!
Resten av kvällen spelade vi kort, plump! Jag fick tre plumpar under hela spelet och vann! Efter tolvslaget bytte vi spel och då slutade jag vinna. Men den 8:e mars hade jag väldig tur hela dagen, så 8 är nog lyckonumret :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback