Finns få saker som gör mig så irriterad......

...... som när jag kommer hem och upptäcker att NÅGON har tagit MIN parkeringsplats!!!!
Hur svårt ska det vara?! Det står klart och tydlig HYRD PARKERING!!!!!! Vi betalar för den varje månad och det finns en anledning till varför man hyr en parkering = att alltid ha tillgång till den!!! Jag kom hem bara för några minuter sedan och jag är dötrött för jag vaknade i vanlig ordning när min älskling for iväg till Stockholm. Kl 04.30 satte väckarklockorna igång och jag somnade inte om så där jättebra efter det...! Nu har jag dock varit på ett trevligt möte, men under bilresan hem kände jag hur tröttheten kom krypandes och jag längtade hem till soffan och att bara ligga där resten av denna lediga dag och inte behöva göra något! Det förstördes direkt på grund av att den där människan nu som har tagit vår parkering inte verkar vara läskunnig!
Jag hoppas att personen i fråga har flyttat bilen inom en halvtimme för då tänker jag gå ut och parkera om min bil som just nu inte är så överdrivet bra parkerad, men vad ska jag göra när min är tagen?! Parkera på andra sidan stan? NEJ TACK!Skulle jag parkera in bilen måste jag ju ändå i vilket fall somhelst gå ut sedan och flytta bilen för att den ska kunna ta sig därifrån.... irriterande minst sagt! Är detta för att jag har haft flyt i ett par dagar? Kanske är det någon som följer min blogg som vill krångla till det för mig! Who knows! Mission accomplished säger jag då!

Nu satte ett till irritationsmoment igång.... Grannens hund skäller nonstop.... går bra för mig!

Okej, nu ska jag bli lite positiv i några minuter innan jag ger mig ut och kollar läget på parkeringen!
Jag och Klas fick nämligen en fin förlovningspresent av min faster och kusin! Lyxigt det här med förlovningen att det dyker upp fina presenter lite då och då. :)

Titta vilka fina små ugnsformar vi fick! Kommer passa perfekt till bland annat den där äggrätten som Klas gjorde för några veckor sedan! Jag blir alldeles glad av de fina mönstrena så det är ju bra att jag kolla på dem nu. ;) Vi fick en till också, i annan typ av form, men samma serie :)

Nu ska tanten i mig vakna till liv och bläddra i Jotex som jag till min glädje fick med posten idag! Det är min favoritkatalog och snart är det ju dags att bjuda in våren och sommaren till lägenheten! Men jag kanske ska spara bläddrandet i den några minuter tills efter jag har varit och kollat parkeringen. 9 minuter kvar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback