Kvällsinlägg

Jag tror inte att det är jätteofta jag sitter här och skriver ett kvällsinlägg, men just nu har jag inte så mycket att göra. Jag sitter på golvet inne i "studion" och Klas håller på med ett litet projekt och jag sitter här och är väl som ett litet bollplank :) Det är kvalitetstid det också! :)

Nu har jag helg! Eller ja helg och helg.... Det är väl en ganska typisk Sanna & Klas helg! Imorgon jobbar Klas både dag och kväll och jag ska iväg på något som jag är rädd kommer vara ganska smärtsamt (kommer ev ett inlägg om det imorgon). På lördag ska jag till Övik och sjunga på dop och passar som jag nämnt i tidigare inlägg på att ha en heldag där med sällskap och lite försenat namnsdagsfirande. Klas har dock Rocksalonger på Hornöberget så han blir kvar hemma och vi träffas denna lördag efter att han har slutat vid midnatt! På söndag är det ju dags för Hosanna och The Scramblerskonserten så då får vi umgås hela dagen! :) Det är lyx det! Det ska bli så kul och jag hoppas att det kommer mycket folk! :)

Jag kollade bland mina bilder nu och hittade bilder från förra året den här tiden. FY SKÄMS på oss (mest mig! Klas var ju sjuk och kunde ju inte direkt baka, men jag hade ju inget att skylla på) som inte har bakat egna semlor i år när vi var så duktiga förra året! Vi har haft turen att få semlor av Klas farmor i år så det har ju löst sig ändå, men vi var ju så duktiga förra året och gjorde så mycket själv som t.ex kokade knäck, bakade pepparkakor, bakade bröd, gjorde egna semlor, scones osv och så måste det ju fortsätta (det är ju egentligen bara semlorna vi missat nu. Pepparkakor, knäck och fudge blev det ju till jul)! Egen saft vore också kul att göra, men då behöver vi en vinbärsbuske först!.............. och de finns ju i och för sig i Häggdånger. Det får blir ett projekt till sommaren/hösten. :)



Förra årets semlor! En viktig detalj är att grädden är handvispad av Klas!

Kommentarer
Postat av: Bror

Jag och Pelle bakade semlor när det var säsong för nån vecka sen^^

2012-03-01 @ 22:20:22
Postat av: Sanna

Jaha där ser man! Vart är vägen på väg?! Skickade jag tack när du skrev grattis på namnsdagen? Jag tänkte det, men fic åka på akutmiddag så jag vet inte om jag fick iväg det, men jag menar tack! :)

2012-03-01 @ 22:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback