Städterapi

Jag har ju nämnt några gånger tidigare i min blogg att jag brukar använda mig av att städa för att må bra (ibland). Idag är det betoning på IBLAND!
Jag har påbörjat vårstädningen och jag håller på at bli vansinnig. Jag hata damm och dammsugaren. Den gör mig verkligen arg när den inte vill samarbeta och dessutom är den så fräck att den fuska och lämnar kvar massa skräp även fast jag har varit oga somhelst!
 ag har gjort ett tappert försök att slå mattor också, men kaoset på vår balkong tillät inte det riktigt! Av någon anledning ligger det en gran där, säger inte mer om det nu.
Jag har även roat mig med att tvätta, vilket tar ca 100 år för det finns bara en tvättmaskin och en "snabbtvätt" tar en och en halvtimme?! Vansinne! Jag har tvättat sedan kl 12 och är lååååååååångt ifrån klar.
Dagens höjdpunkt var iaf att skicka iväg rn beställning till Jotex så bara jag får hem gardinerna kan vårmakeovern börja! Satsar på lite till helgen och måndag! Det blir kul, men jag vet att även det är slitigt och jag brukar svettas = ett träningspass minst sagt, men när det väl är klart kan man sitta och njuta och nu kommer det ju bli vår och lite påsk i lägenheten och bara det är ju underbart!
Kom på nu att jag måste kuta ner till videoteket och lämna tillbaka filmer (ett dygn sen, fy skäms på mig men jag var ju i häggdånger).
Nu är jag ju hungrig dessutom..... hmmm... ork till att laga mat = 0... tidigare idag var jag peppad på att laga mat, men efter brottningsmatchen med mattorna och dammsugaren är den enerfin lite förbrukad. Får se vad jag hittar på. :)
Det som är lite frustrerande är att det ser fortfarande inte städat ut, men jag har faktiskt gjort hur mycket somhelst! Jag lovar!
Back till tvättstugan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback