Vigselring :)

Idag har vi varit till guldsmeden här i stan och spånat på min vigselring. Jag är glad att jag fick med mig min fästman på detta även om han nöjer sig med en ring. Men det hade känts konstigt att gå till guldsmeden själv och säga hej jag ska gifta mig och stå där helt ensam liksom... Plus att jag ville ha med mig honom för att godkänna priset :)
 
Guldsmeden var jättetrevlig och förstod ganska snabbt vilken typ av ring jag vill ha. Jag pekade alltså inte ut någon färdig ring utan jag försökte förklara den som finns i mitt huvud även om den inte är helt tydlig än den bilden, men jag har ju ett tag på mig. I mars måste jag ha bestämt mig.
 
Något i denna stil kommer det bli.
Lånade bilden från http://www.titanringar-web-butik.com/
 
Det jag är helt säker på är att jag vill ha diamanter så där på ovankanten, men såklart även några diamanter framtill så det är deras placering och antal som ska bestämmas, plus om jag vill att de ska vara vita eller om jag vill ha med någon svart? Tror att det blir vita! Fanns såklart inga rosa!
 
En special grej med ringen är att det kommer gjutas in ett hårstrå från min blivande man i den! Fick det tipset från en av mina bröllopstidningar. Detta var något som var populärt under 1700-talet, men då hade man oftast hårlocken från sin älskade i en medaljong runt halsen så att den skulle ligga så nära hjärtat som möjligt. :) Romantiskt :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback