Separationsångest!

De här två sötnosarna har bott hos oss i tre veckor och igår flyttade de tillbaka till djurhemmet.... Alltså det här med att vara jourhem är helt underbart och det känns bra att kunna hjälpa till, MEN när man ska lämna tillbaka katterna är det inte alls roligt längre! =/ Dessa två flyttade ju in hos oss direkt efter att våra första jourkatter skulle tillbaka till djurhemmet och då var jag jätteledsedn. Trodde aldrig att jag skulle kunna tycka lika mycket om de "nya" katterna, men ack så fel jag hade! Man fäster sig otroligt snabbt vid dessa charmerande varelser och nu när vi är helt utan katt efter att ha haft katter boende hos oss i över två månader känns det så fruktansvärt tomt!!!
Flera gånger har jag trott att datorn som ligger på golvet vid soffan är en katt och flera gånger har jag gått in till sovrummet för att kolla om katterna är där! Huvva!
Fick veta att de förra jourkatterna har fått hem nu så håller jag tummarna för att någon snäll människa (som helst vill ha utekatter) adopterar dessa!
Nä huvva, separationsångest är inte roligt och det känns liksom konstigt i hela kroppen idag. Tack och lov har vi haft ledigt båda två idag så vi har myst och tagit hand om varandra och saknat katterna tillsammans.
Men alltså, två separationer under 6 veckor det är verkligen inte roligt.....
 
Nä, nu ska jag äta lite broccoli och pasta och läsa denna tidning i väntan på att min älskling kommer hem från rep.
 
VÄLDIGT TRÅKIGT att det är sista numret för detta är typ den enda modetidning jag tycker om att läsa =/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback