Jourhem

Jag och Klas har ju kommit på (med hjälp av vänner) den perfekta saken att göra när man som vi är van att ha katter kring sig, men vägrar ha innekatt (eftersom vi vill att de ska få vara ute och jaga osv) och då lider av kattabstinens! NÄMLIGEN att bli jourhem till Öbacka djurhem. Vi har haft två supersöta/mysiga/gulligull kattungar i tre veckor nu och detta är det bästa vi gjort. Eftersom de måste vara i karantän i tre veckor och absolut inte får vara utomhus är det ju perfekt att de kan bo hos oss under den tiden, särskilt med tanke på hur fullt det är på djurhemmet nu när alla "sommarkatter" kommer dit! Alltså, helt seriöst! HUR fungerar människor som tar sig an en gullig kattunge under sommaren och sedan bara lämnar den till sitt öde?! Jag blir så grymt arg när jag tänker på det och det gör ont i mig när jag ser eller sitter och myser med kattungarna och kommer på att dessa förmodligen blivit övergivna! FY FY FY säger jag bara och jag HOPPAS verkligen folk börjar tänka efter innan man tar sig an ett djur!
 
 
Små sötisarna som på onsdag kommer att flytta ifrån oss till nya hem. Det kommer helt seriöst göra ont i mitt hjärta när jag säger hejdå till dem och jag hoppas att båda två hamnar i fina hem där de får vara utekatter och njuta! Vi kommer få nya katter på en gång som ska bo hos oss i ca tre veckor och förhoppningsvis kommer det göra det lite lättare att säga hejdå, men jag tvivlar på det.
 
Iaf, det jag vill få sagt är att om du älskar katter, men inte har någon katt (kanske av samma anledning som oss) så bli jourhem! Man gör en viktig insats till de stackars övergivna katterna samtidigt som man botar sin kattabstinens. Helt underbart (förutom själva hejdå:et, men som jourhem har man första tjing på katterna) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback